środa, 18 stycznia 2012

Desery

W ramach powrotów do Dunkana
Oczywiście nie w calości, ale wyrywkowo :)
Postanowiłam poszukać przepisów na desery, które postaram się wykorzystać w przyszłości
Niedalekiej przyszłości
Może komuś z Was sie przydadzą

I. Mleczna kanapka

Skład
- 2 łyżki zmielonych otrębów(najlepiej jedna owsianych a druga pszennych lub żytnich)
- 1 jajko
- łyżeczka proszku do pieczenia
- naturalny serek homogenizowany (lub gęsty jogurt typu greckiego)
- słodzik ( najlepiej w proszku, ja po prostu rozcieram tabletki w małym mozdzierzu )
-dwie łyżeczki kakao odtłuszczonego

Bułeczka: Do małej miseczki wbijamy jajko, wsypujemy 2 łyżki zmielonych otrebów( ja miele w młynku do kawy, ale podobno z całymi też wychodzi, nie sprawdzałam), łyżeczkę proszku do pieczenia, słodzik i czubatą łyżkę serka oraz kakao. Dokładnie mieszamy do uzyskania jednolitej konsytsencji( nie będzie bardzo gęste).
W tej samej miseczce wkładamy do mikrofali na 4 min,( Najlepiej wylać masę do jakiejś podłużnej sporej formy, aby nie było wysokie i łatwiej się kroiło na cienkie plastry.)

Masa
naturalny serek homogenizowany, słodzik i kropla aromatu śmietankowego, do  tego dodajemy 2 łyżeczki żelatyny rozpuszczone w odrobinie mleka, mieszamy. Jak masa trochę zgęstnieje wykładamy na : "ciastka". Wkładamy gotowe do lodówki, Ja robiłam je wieczorem , zjadłam rano , polecam po całej nocy w lodówce pysznee:)
Oczywiście kanapka  będzie również pyszna jak zrobicie po prostu bułkę i przełożycie masą, nie zawsze jest czas, żeby się tak bawić, ja chciałam zrobić je po prostu jak najbardziej podobne do ideału :)


Uwaga z jednej porcji ( tylko 2 łyżki otrębów )wychodzą aż 4 takie nieduże kanapki, więc mamy radość na cały dzień.

II. Bułeczka piernikowa

Do otrębowej bułeczki (przepis powyżej) wystarczy dodać łyżkę przyprawy do piernika i opcjonalnie szczyptę cynamonu. Bułeczkę przekroić na 3 części i przełożyć ją odpowiednio doprawionym naturalnym serkiem homogenizowanym. Posypać otrębami.

III. Kakaowe ciasto piankowe

Składniki na blachę (20 x 23 cm)
- 200 ml gestego jogurtu naturalnego
- 4 łyżki słodziku
- 3 jajka
- 2 łyżki mazeiny
- 100 ml mleka
- 1 łyżka kakao
-  ulubiony zapach

Białka ubić na sztywno, a żółtko do białości. Do żółtek dodać słodzik, mleko, jogurt, mazeinę, kakao. Wymieszać delikatnie. Dodać do rzadkiej masy białka i zapach. Delikatnie połączyć. Wlać do formy wyłożonej papierem. Piec w 180 stopniach, w kąpieli wodnej ok 30 minut.
Podawać wystudzone.

IV. Trufle

Składniki :
- po 3 łyżki otrębów owsianych i pszennych,
- 1/2 szklanki mleka
- 1 łyżka kakao
- słodzik
- ulubiony aromat

Mleko wymieszać z kakao i aromatem, podgrzać (nie zagotować !). Dodać otręby i słodzik, cały czas mieszając aż otręby napęcznieją i zrobi się miekka i elastyczna masa. Zdjąć z ognia. Formować trufelki. Wstawić na noc do lodówki.

Przepisy zaczerpnięte ze stron :
http://www.dietetyczneobzarstwo.blox.pl/
http://www.dukan.blox.pl/

1 komentarz:

  1. Kurcze nie pomyślałam o mlecznej kanapce. Może bym sobie zszykowała na jutro albo pojutrze... dzięki za przypomnienie.

    OdpowiedzUsuń