piątek, 30 grudnia 2011

Dunkan

Basiu !
Kochanie czerwienieje ze wstydu że tak mało przepisów tutaj moich .... A Ty nam tu serwujesz piękne i napewno przepyszne koktajle.
Żeby więc całkiem nie zawalać wrzucam coś ze swojego menu :

Placki otrębowe wg Dunkana - swoją drogą jeden z nielicznych przepisów wg zasad tej diety który naprawdę przypadł mi do gustu. Doskonałe na śniadanie i kolacje, a także co dla mnie ważne do pudełka na II śniadanie.

Na jedną porcję potrzebujemy :
1 jajko od kury, 2 łyżki otrębów owsianych, 1 łyżka otrębów pszennych, 1 łyżka serka homogenizowanego 0%
Mieszamy i smażymy na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu.

Z czym lubię to jeść?
Najlepiej smakuje z serkiem homogenizowanym 0%, łososiem wędzonym i odrobiną koperku.
Ale lista dodatków jest niekończąca : nutella wg dunkana (o której mowa poniżej), chuda wędlina i ogórek konserwowy, listek sałaty i pasta z tuńczyka, listek sałaty i pasta jajeczna, itp.

Nutella wg Dunkana

Bierzemy więc : 8 łyżek mleka odtłuszczonego w proszku, 2 łyżeczki kakao odtłuszczonego, 2-3 łyżki czubate słodziku, kilka kropli aromatu waniliowego, 4 łyżki płaskie mleka 0,5%, 2 żółtka (niekoniecznie)
Mieszamy i gotowe !

Z czym lubie to jeść?
Samo w sobie jest pyszne, ale można spokojnie wrzucić na pieczywo chrupkie, albo naleśnik z dodatkiem mąki razowej.

Generalnie Dunkan mi nie służył i nawet nie smakował. Za dużo białka, za mało urozmaiconych posiłków, warzywa jedynie co drugi dzień. Rozstroił mój organizm na dobre. Więc nie polecam, ale można pewne przepisy wykorzystywać, bez większych wyrzutów sumienia.

2 komentarze:

  1. Na pewno skorzystam z przepisu. Ja na Dukanie nie byłam, ale korzystałam z co poniektórych przepisów, bo można wyłapać perełki :)
    Z przepisu Twojego na pewno skorzystam, choć akurat nie na nutelle, bo ta mnie nie kręci, ale placuszki jak najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń